رئیس پلیس راه استان گفت: در خصوص سرعت غیرمجاز باید گفت محور مهران به دهلران، بحرانی‌ترین مسیر در سطح کشور است. 
کد خبر: ۷۶۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 29 July 2019

رئیس پلیس راه استان گفت: در خصوص سرعت غیرمجاز باید گفت محور مهران به دهلران، بحرانی‌ترین مسیر در سطح کشور است. 

به گزارش تابناک ایلام : سرهنگ رضا همتی زاد اظهار داشت: از لحاظ سرعت غیرمجاز، محور مهران-دهلران بحرانی‌ترین محور در سطح کشور است. 

وی افزود: در ۴ماه اول سال جاری شاهد کاهش ۲۹ درصدی تصافات جاده‌ای در استان بوده‌ایم که نشان می‌دهد، رسانه تاثیر خوبی در رشد و فرهنگ‌سازی ترافیک در بین مردم داشته است.

رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: استان ایلام رتبه ۳ درصدی کاهش تلفات را در راه‌های روستایی به خود اختصاص داده است.

همتی زاد در ادامه گفت: در بحت ترافیک، ۸۵ درصد سهم افزایش تصادفات را نیروی انسانی به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد تخلفات جاده‌ای در ایام اربعین رخ می‌دهد، بیان کرد: در صدد هستیم که طرح ترافیک را در ایام اربعین فشرده کنیم تا شاهد تصادف نباشیم، این طرح توسط راهور ناجا تصویب شده سپس در ایلام اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان عنوان کرد: در استان ایلام ۳۸۰۰ کیلومتر راه وجود دارد که از این مقدار، محورهای پنج گانه و راه‌های اصلی بیشترین ترددها را دارند.

همتی زاد گفت: هر ساله ۱۰درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته در راه‌های استان وجود دارد که ببشترین ترددها در محورهای سرابله - ایلام - مهران - دهلران هستند؛ همچنین بیشترین آمار تصادفات نیز در این محورهاست.

وی اظهار داشت: استان ایلام رتبه اول کشور را در بحث شدت تصادفات جاده را داراست. همچنین علت عمده این تصادفات سرعت غیرمجاز است که ۴۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد که در این راستا اقدامات خوبی انجام گرفته و مکاتبات متعددی از طریق استانداری، راهداری، راه و شهرسازی، در زمینه جداسازی محورهای مواصلاتی انجام شده است.

رئیس پلیس را استان ایلام ادامه داد: ۵ دستگاه خودروی نامحسوس در جاده‌های استان داریم که با تخلفات حادثه‌ساز برخورد کنند. همچنین ۱۴ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان فعال هستند که در این راستا در صدد هستیم در سال ۹۹ ارتقا پیدا کنند.

همتی زاده افزود:‌ ۳۱درصد آمار تصادفات به علت خستگی، خواب آلودگی، واژگونی و سرعت غیرمجاز است و بیشترین آمار تصادفات در فصل تابستان به ترتیب مربوط به خودروی سواری با ۵۹ درصد، موتورسیکلت ۲۰درصد، وانت ۱۱ درصد و کامیون ۹ درصد بوده است. 

وی درباره مسئله انضباط بخشی و ارتقاء فرهنگ ترفیک تاکید کرد: در بحث انضباط‌بخشی رانندگان باید به چند نکته توجه ویژه داشته باشند؛ حرکت بین خطوط، رعایت حق تقدم، عبور عابرین پیاده در نقاط تعیین شده، ضرورت بستن کمربند ایمنی در جاده که امیدواریم با رعایت نکات ذکر شده شاهد بروز تصادفات جاده‌ای در استان نباشیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار